Toestemming voor cookies

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site en passen we advertenties aan op basis van jouw interesse. Als je doorklikt op onze website of wanneer je deze melding sluit gaan we ervan uit dat je dat goed vindt.Meer weten? Bekijk onze cookiepagina

x

Veelgestelde vragen bestelling op maat

Waarom betaal ik orderkosten?
Orderkosten worden per bestelling van Raam (dus per klant) 1x berekend, voor de administratieve handelingen die Kwantum doet voor deze klantbestellingen. De order wordt geplaatst en door ons gevolgd; we informeren de klant over de status van de order, als de order opgehaald kan worden in de winkel of wanneer deze vertraagd is. Kwantum wil graag transparant zijn in de manier waarop de kosten van een bestelling zijn opgebouwd, vandaar dat deze kosten apart worden toegevoegd aan een bestelling.

Prijs is per meter, waarom is het bedrag in de prijsopbouw niet het aantal benodigde meters x meterprijs?

De hoeveelheid stof die nodig is voor een gordijn wordt bepaald door de gewenste afmeting van het gordijn, de gekozen maakwijze en de gekozen stof (kamerhoog of banenstof).

De hoogte van de benodigde stof wordt bepaald door de hoogte van het raam, plus extra stof voor de zoom en afwerking van de bovenkant.
De breedte van de benodigde stof wordt bepaald door de breedte van het raam en de gekozen maakwijze. Bij plooigordijnen is de benodigde breedte meestal 2 tot 3 keer de breedte van het raam, afhankelijk van het type plooi (bijv. Raam is 1.5 meter, benodigde stof is 3 meter) .

Daarnaast is bepalend of de stof kamerhoog is, of dat er sprake is van een ‘banenstof’. Stoffen die kamerhoog zijn hebben meestal een hoogte van 3 meter; benodigde hoeveelheid stof wordt bepaald door de breedte van de stof die nodig is voor het gordijn. (bijv. 3 meter) Banenstof is meestal 1.40 m. breed. Als er 3 meter breedte nodig is, betekent dit dat er 3/1.40 = 2.14 banen nodig zijn (wordt afgerond naar 2). Als de benodigde hoogte bijvoorbeeld 2 meter is, dan zijn er 2 banen van 2 meter = 4 meter nodig.

Ik wil graag een bestelling plaatsen, kan ik mijn voucher inwisselen?
Helaas kunnen vouchers die zijn gekregen bij het bestellen van een staal of bij het inmeten alleen in de winkel worden ingewisseld. Dit kan alleen bij het plaatsen van een bestelling, dus niet achteraf bij het ophalen van een order in de winkel.

Waar kan ik kiezen in het bestelproces voor gordijn accessoires?
In het winkelmandje kunnen gordijnaccessoires worden toegevoegd. Op dit moment zijn alleen gordijnrails online beschikbaar, er wordt aan gewerkt om dit assortiment uit te breiden. Heeft de klant specifieke wensen, dan kan de klant het beste naar een van onze winkels gaan, of de accessoires uitkiezen bij het ophalen van het gordijn in de winkel.

Waarom moet ik naar de winkel als er iets mis is met de bestelling, het betreft een online bestelling?
Als er iets mis is met de bestelling, kan hiervoor wel contact worden opgenomen met de klantenservice ( als er iets ontbreekt bijvoorbeeld) Als de klant ontevreden is over het gordijn zelf, dan vragen wij klanten om naar een winkel te gaan. In de winkel kan een van onze gordijnspecialisten samen met de klant de klacht beoordelen en bepalen wat de beste oplossing is. Soms kan een gordijn worden aangepast, soms moet er een nieuw gordijn gemaakt worden.