• Klantenservice
  • Acties & folder
  • Wooninspiratie
  • Op maat overzicht
winkels

Winkels

winkelwagen

Ruilen en retourneren

Ben je niet tevreden over je aankoop bij Kwantum? Dan kun je deze altijd retourneren of ruilen.

  • Kwantum hanteert een bedenktijd van 14 dagen op reeds aangekochte producten. Bij een artikel dat thuis wordt bezorgd gaat de termijn van 14 dagen in op het moment van ontvangst.

  • Je kunt je artikel altijd gratis terugbrengen in één van onze winkels*

  • Online bestellingen kun je ook terugsturen. Afhankelijk van de grootte kan dit met pakketpost of we komen het bij je ophalen. 

  • Verzendkosten voor retouren met pakketpost zijn voor eigen rekening

  • Retourneer je je gehele bestelling? Dan ontvang je van ons de verzendkosten van de levering terug. 

  • Een online bestelling welke je zelf hebt opgehaald in een van onze winkels kun je gratis retour brengen in de winkel. Je kunt deze ook per pakketpost retourneren. De verzendkosten zijn dan voor eigen rekening.

  • Maatwerk artikelen zijn speciaal voor jou gemaakt en kun je daarom niet retourneren. 

*met uitzondering van Kwantum Amsterdam Ferdinand Bolstraat.

Retourneren bij Kwantum

1. Retourneren in de winkel

Je kunt je aankoop binnen 14 dagen gratis retourneren in de winkel. Neem je kassabon of (online) orderbevestiging mee.

Je hoeft je orderbevestiging niet te printen. Je hoeft je retour ook niet vooraf aan te melden. 

Je ontvangt in de winkel direct je geld terug. We pinnen dit bedrag aan je terug. 

Een online bestelling die je zelf hebt opgehaald in een van onze winkels kan je het makkelijkste retour brengen in de winkel. Je kunt deze ook per pakketpost naar ons versturen. De verzendkosten zijn voor eigen rekening. Lees hieronder meer informatie

Retourneren kan in alle winkels, onafhankelijk van waar je het artikel hebt gekocht. Met uitzondering van Kwantum Amsterdam Ferdinand Bolstraat, hier kun je geen artikelen retourneren.

Retourkosten: gratis.

2. Artikel retour sturen met pakketpost

Heb je je pakket via pakketpost ontvangen of je online bestelling in de winkel afgehaald? Je kunt het dan binnen 14 dagen via pakketpost aan ons terugsturen.

  1. Print ons retourformulier

  2. Vul het retourformulier in

  3. Verpak het product, indien redelijkerwijs mogelijk, in ongeschonden originele verpakking.

  4. Knip ons retouradres van het retourformulier en plak dit op je pakket. 

  5. Voeg het ingevulde retourformulier én je originele aankoopbewijs toe aan je retourzending. Zonder dit formulier weten we niet van wie het geretourneerde pakket is en aan wie we het bedrag kunnen terugbetalen. 

  6. Geef het pakket af bij jouw gewenste pakketdienst. 

Tip: bewaar je verzendbewijs goed. Hier kunnen we naar vragen als je contact met ons opneemt over je retour. 

Je ontvangt je geld zo spoedig mogelijk terug maar in ieder geval binnen 14 dagen nadat je ons kenbaar hebt gemaakt dat je je aankoop wil retourneren (per retourformulier, e-mail of brief). Als je je gehele bestelling retourneert ontvang je ook je originele bezorgkosten van ons terug. Na terugbetaling ontvang je van ons een bevestigingsmail.

Retourkosten: voor eigen rekening.

3. Artikel retour sturen met pakketdienst voor grote pakketten 

Wil je een groot artikel dat we bij je thuisbezorgd hebben, zoals een bank, retourneren? We komen je retour dan bij je ophalen. Dit gebeurt door vervoerders Extra@Home of TSN. 

  1. Vul het contactformulier op onze website in. 

  2. We nemen binnen 5 werkdagen telefonisch contact met je op om een ophaalafspraak te maken. 

  3. Je ontvangt een e-mail van ons met het adreslabel.

  4. Plak dit adreslabel voor de ophaalafspraak op het pakket. 

  5. Print ons retourformulier.

  6. Vul het retourformulier in en voeg bij je pakket. 

  7. Zorg dat je artikel uit elkaar gehaald is en netjes verpakt. Onze vervoerder kan het pakket alleen meenemen als het één geheel is. Bevestig eventuele losse onderdelen aan het pakket, bijvoorbeeld met tape of touw. 

  8. Je ontvangt je aankoopbedrag terug binnen 14 dagen na het bij ons aanmelden van je retour.

Als je je gehele bestelling bij ons retourneert ontvang je de originele bezorgkosten retour. Voor het ophalen van een groot artikel bij je thuis vragen we retourkosten.
Omdat je de originele bezorgkosten terug krijgt, verrekenen we deze kosten direct met de retourkosten. Je hoeft dus niks extra bij te betalen als we het artikel thuis bij je ophalen. Na terugbetaling van je retour ontvang je van ons een bevestigingsmail.

Je ontvangt je geld zo spoedig mogelijk terug maar in ieder geval binnen 14 dagen nadat je ons kenbaar hebt gemaakt dat je je aankoop wil retourneren (per retourformulier, e-mail of brief).

Retouradres

Kwantum Afdeling Retouren
Postbus 3
5087 ZG Diessen

Terugbetaling

We betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke aankoop hebt betaald, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd.

Als je je artikel retourneert in de winkel ontvang je direct je geld terug. We pinnen dit bedrag aan je terug.

Wanneer je je retour naar ons opstuurt of we komen deze bij je ophalen, geldt een terugbetalingstermijn van 14 dagen vanaf het moment dat je ons kenbaar hebt gemaakt je artikel te willen retourneren. Als je je gehele bestelling retourneert ontvang je ook je originele bezorgkosten van ons terug.

Na terugbetaling ontvang je van ons een bevestigingsmail.

Voorwaarden voor retourneren aankoop via webshop

Vanwege een verschil in wetgeving gelden er andere voorwaarden voor het retourneren van producten die je gekocht hebt in een van onze winkels of via onze webshop. Hieronder vind je de uitleg over het retourneren van producten die gekocht zijn in de winkel en producten die gekocht zijn via onze webshop.

Het online aangekochte product dat je wil retourneren dient ongebruikt, onbeschadigd en, indien redelijkerwijs mogelijk, verpakt in de originele (onbeschadigde) verpakking te zijn. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Let op: Op maat gemaakte producten (maatwerk) kunnen niet geruild of geretourneerd worden omdat we het speciaal voor jou op maat hebben gemaakt, geknipt of gesneden.

Je kunt je artikel binnen 14 dagen retourneren. Gebruik hiervoor ons retourformulier.

Als je de overeenkomst herroept, krijg je alle betalingen die je tot op dat moment hebt voldaan, inclusief leveringskosten zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 14 dagen, nadat wij je retourformulier, e-mail of brief hierover hebben ontvangen, terug.

Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Is je product kapot geleverd?

We doen er alles aan om je bestelling snel en onbeschadigd bij je thuis te bezorgen. Mocht er desondanks toch een artikel beschadigd zijn of ontbreken, dan lossen we dat natuurlijk zo snel mogelijk voor je op. Neem hiervoor contact met ons op.

Lees meer informatie over klachten.

Ruilen

We kunnen een thuisbezorgd artikel helaas niet voor je ruilen. Stuur het artikel naar ons op en bestel zelf het juiste nieuwe artikel. 

In de winkel kun je een artikel uiteraard wel zelfstandig ruilen.

Wil je het artikel ruilen omdat we een verkeerd artikel hebben geleverd? Neem dan contact met ons op.