Toestemming voor cookies

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site en passen we advertenties aan op basis van jouw interesse. Als je doorklikt op onze website of wanneer je deze melding sluit gaan we ervan uit dat je dat goed vindt.Meer weten? Bekijk onze cookiepagina

x

Ruilen of retourneren? Dat kan altijd binnen 14 dagen!

Ben je niet tevreden over je aanschaf bij Kwantum? Dan kun je deze altijd ruilen. Ontvang je liever het aankoopbedrag terug? Dat kan ook, binnen 14 dagen na aankoop, met je aankoopbewijs. Is je product kapot geleverd? Lees hieronder hoe we dat voor je oplossen.

Let op:

  • Bestellingen op maat kunnen niet geruild of geretourneerd worden omdat we het speciaal voor jou op maat hebben gemaakt, geknipt of gesneden.
  • Het product dat je wilt ruilen of retourneren is ongebruikt, onbeschadigd en verpakt in de originele (onbeschadigde)verpakking.
Vanwege een verschil in wetgeving gelden er andere voorwaarden voor het retourneren van producten die gekocht zijn in de winkel of via onze webshop.

 

Aankoop in winkel

Kleine pakketten

  • Kleine producten, gekocht in de winkel, kunnen alleen in de winkel worden geretourneerd.
  • Kleine pakketten die bezorgd zijn, kunnen geretourneerd worden in een winkel of per PostNL teruggestuurd worden
  • Bezorgkosten worden niet geretourneerd en nieuwe bezorgkosten zijn voor eigen rekening.

Ophalen grote pakketten

  • We komen alleen pakketten ophalen die we ook bij je bezorgd hebben vanuit de winkel.
  • Het aankoopbedrag storten we binnen 10 werkdagen nadat we je aankoop retour hebben ontvangen.
  • Bezorgkosten worden niet geretourneerd en nieuwe bezorgkosten zijn voor eigen rekening.


Aankoop via webshop

Retourneren in de winkel

  • Als je een aankoop terugbrengt in de winkel ontvang je direct het aankoopbedrag terug (dit is incl. de bezorgkosten, mits je de hele aankoop hebt teruggebracht).

Kleine/ lichte pakketten retourneren via retourbon online en verzending via pakketdienst 

  • Dit is mogelijk voor artikelen die niet groter zijn dan 1,75 meter en een totaalgewicht van maximaal 30 kg.
  • Het aankoopbedrag wordt binnen 10 werkdagen teruggestort nadat we je aankoop retour hebben ontvangen.
  • Het aankoopbedrag is inclusief de bezorgkosten, mits je de hele aankoop hebt teruggebracht.
  • De verzendkosten voor retourneren zijn voor eigen rekening.

Ophalen grote pakketten

  • Dit is mogelijk als één van de artikelen groter is dan 1,75 meter of het totaalgewicht meer is dan 30 kg. Dit zijn artikelen die je niet via de pakketdienst kunt versturen.
  • Het aankoopbedrag storten we binnen 10 werkdagen terug nadat we je aankoop retour hebben ontvangen.
  • Het aankoopbedrag is incl. de bezorgkosten, mits je de hele aankoop hebt teruggestuurd.
  • De verzendkosten voor retourneren zijn voor eigen rekening.


Hoe werkt retourneren?

In de winkel gekocht of afgehaald
In de winkel gekocht In de webshop gekocht
In alle winkels retourneren > In alle winkels retourneren >
Thuisbezorgd
Kleine artikelen Grote of zware artikelen
In alle winkels retourneren > In alle winkels retourneren >
Retourneren per pakketdienst > Ophaalafspraak >
 

Ruilen

Ruilen kan, ongeacht waar je het artikel hebt gekocht, altijd in één van onze winkels. Voor een retour geldt dat de terugbetaling wordt gedaan als de goederen zijn ontvangen, of wanneer is aangetoond dat de goederen zijn teruggezonden. Eventuele waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, valt onder de eigen aansprakelijkheid.
 

Is je product kapot geleverd?

We doen er alles aan om je bestelling snel en onbeschadigd bij je thuis te bezorgen. Mocht er desondanks toch een artikel beschadigd zijn of ontbreken, dan lossen we dat natuurlijk zo snel mogelijk voor je op.

Thuisbezorgd

Heb je je bestelling thuis laten bezorgen? Stuur dan een e-mail naar Klantenservice@kwantum.nl met als onderwerp ‘product kapot’ met vermelding van het artikel en de specifieke schade. Om je snel te kunnen helpen, vragen we je om duidelijke foto’s van de schade bij te voegen. Onze klantenservice neemt vervolgens contact met je op.

 

Opgehaald in winkel

Heb je je online bestelling in de winkel opgehaald? Of heb je de aankoop in de winkel gedaan? Ga dan naar één van onze winkels, dan lossen we het voor je op!
 

Retourneren in de winkel

Stap 1: Breng het product in de onbeschadigde, originele verpakking naar één van onze winkels. Zorg dat je het originele aankoopbewijs meeneemt.

Stap 2: De winkel neemt het product in.

Stap 3: Je ontvangt direct je terugbetaling via de winkel.

 

Retourneren kleine artikelen via pakketdienst

Stap 1: Download het retourformulier en vul dit in.
Stap 2: Print je ingevulde retourformulier en voeg het originele aankoopbewijs bij.

Stap 3: Verpak het product in ongeschonden originele verpakking en voeg het retourformulier met het originele aankoopbewijs toe.

Stap 4: Plak het adreslabel van het retourformulier op het pakket.

Stap 5: Ga naar je dichtstbijzijnde PostNL pakketpunt en verzend hier het product.

Stap 6: Zodra het product ontvangen is, krijg je van ons een bevestigingsmail. Vervolgens ontvang je binnen 14 dagen de terugbetaling op de rekening waarmee je betaald hebt. 

Retourneren grote artikelen via ophaalafspraak

Stap 1: Stuur een mail naar Klantenservice@kwantum.nl met als onderwerp 'aanmelden ophaalafspraak'. Vermeld de volgende contactgegevens: ordernummer, telefoonnummer, adres en postcode.  

Stap 2: Naar aanleiding van je e-mail neemt de klantenservice telefonisch contact met je op voor het maken van een ophaalafspraak.
Stap 3: 
Je ontvangt via e-mail een adreslabel die bij de ophaalafspraak op het pakket bevestigd dient te zijn. 
Stap 4: 
Download het retourformulier, vul deze in en voeg deze bij je pakket.