Toestemming voor cookies

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site en passen we advertenties aan op basis van jouw interesse. Als je doorklikt op onze website of wanneer je deze melding sluit gaan we ervan uit dat je dat goed vindt.Meer weten? Bekijk onze cookiepagina

x

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de meest gestelde vragen over onze producten en diensten. Staat je vraag er onverhoopt niet tussen, neem dan contact op met onze Klantenservice. Ze helpen je graag verder!

Ga naar:
Vragen over onze diensten
Vragen over producten
Vragen over bestelling op maat

Vragen over onze diensten

Wanneer ontvang ik bericht over het tijdsblok dat de medewerker langs komt?
Je ontvangt de dag, voorafgaand aan de ingeplande dag, na 13:00 uur per e-mail en/of sms een bericht met daarin het verwachte tijdsblok waarbinnen de medewerker bij jou arriveert.

Wat betekent het tijdsblok? 
Dit is het tijdsblok waarbinnen de medewerker arriveert om de opdracht uit te voeren. Het betreft niet de begin- en eindtijd van de opdracht. Het tijdsblok is een indicatie en hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. 

Kan ik een meer specifiek tijdstip krijgen? 

We zouden graag een exact tijdstip door willen geven, maar er zijn helaas altijd externe factoren (o.a. uitloop bij andere opdrachten en drukte in het verkeer) waardoor we geen specifieke aankomsttijd kunnen garanderen. Je ontvangt daarom een tijdsblok waarbinnen de medewerker naar verwachting arriveert. Het is wel belangrijk dat je gedurende de dag van de afspraak op de locatie aanwezig bent. Zo voorkom je extra kosten om een nieuwe afspraak in te plannen. Het is niet mogelijk om een voorkeur door te geven voor een tijdstip/tijdsblok.

Ik heb een tijdsblok doorgekregen maar de medewerker is niet binnen dit tijdsblok geweest. Wat kan ik nu doen? 
We doen onze uiterste best om binnen het tijdsblok te arriveren. Is dit niet het geval,  dan vragen we je nog even geduld te hebben. Het tijdsblok is een indicatie en hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Heb je na 30 minuten niets gehoord van de medewerker? Bel dan met onze klantenservice. Onze klantenservice is van maandag t/m vrijdag tussen 08:30 en 17:30 uur telefonisch bereikbaar op 013-7502220 (gebruikelijke belkosten).

Neemt de medewerker ook het afval mee, wat bij het uitvoeren van de dienst is ontstaan? 
Nee, de medewerker neemt niet het afval mee dat ontstaan is bij het leggen of ophangen van de producten. 

Kan ik ongebruikte materialen retour brengen?

Wanneer de producten niet allemaal gebruikt zijn door de medewerker of jouzelf, kunnen de onaangebroken pakken/verpakkingen teruggebracht worden in de winkel. Op vertoon van je kassabon, ontvang je het aankoopbedrag hiervan retour.

Wat moet ik zelf voorbereiden voor het uitvoeren van de dienst?
Het is belangrijk dat je zelf enkele voorbereidingen treft voordat onze medewerker langs komt. Check vooraf wat je moet voorbereiden voor het laten ophangen van je gordijnenhet laten bevestigen van je raamdecoratie en het laten leggen van je vloer.  

Waarom / waarvoor moet ik mijn handtekening zetten op de smartphone / tablet van de medewerker? 
Wanneer onze medewerker de dienst heeft uitgevoerd, doorlopen jullie samen de ruimte(s) waar de dienst uitgevoerd is. Wanneer de dienst volgens afspraak en naar tevredenheid is uitgevoerd teken je voor akkoord op de smartphone / tablet van onze medewerker. Mocht het niet volgens afspraak en naar tevredenheid uitgevoerd zijn, dan kun je dit kenbaar maken bij onze medewerker. Is het op dat moment niet te verhelpen? Teken dan niet voor akkoord en neem contact op met onze klantenservice. Onze klantenservice is van maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 17.30 uur telefonisch bereikbaar op 013-7502220 (gebruikelijke belkosten).

Wat doe ik als ik de afspraak onverhoopt wil wijzigen? 
Wil je de afspraak verplaatsen? Dan kan dit alleen naar een later moment en niet naar een eerder moment.

  • Tot 10 werkdagen voor het uitvoeren van de dienst kun je de datum van uitvoering kosteloos wijzigen.
  • Vanaf 10 werkdagen voor het uitvoeren van de dienst tot aan de dag dat de dienst verleend wordt, kun je de datum nog wijzigen. We brengen daar € 75 voor in rekening.

Hiervoor kun je het webformulier invullen. Als onderwerp kies je voor Mijn stoffeerorder. Vul bij het ordernummer het stoffeeropdrachtnummer in en vermeld in je bericht de volgende gegevens:

  • Huidige geplande datum 
  • Aangeven wat het eerst volgende moment is dat de nieuwe afspraak gepland kan worden 
We nemen contact met je op over een nieuwe datum voor de uitvoering van de dienst. Houd er rekening mee dat wanneer de afspraak herpland wordt, de nieuwe afspraak na ongeveer 9 dagen zal plaatsvinden.

De opdracht is niet naar mijn verwachting uitgevoerd, wat doe ik nu? 
We betreuren het zeer dat je niet tevreden bent over de uitvoering van de dienst. We vragen je om dit direct bij de medewerker kenbaar te maken. Zie ook de vraag: “Waarom / waarvoor moet ik mijn handtekening zetten op de smartphone / tablet van de medewerker?” 
  • Merk je direct op dat de dienst niet naar tevredenheid is uitgevoerd? Zet dan geen handtekening voor akkoord bij het afmelden van de opdracht op de smartphone of tablet van de medewerker en neem contact op met onze klantenservice. Onze klantenservice is van maandag t/m vrijdag tussen 08:30 en 17:30 uur telefonisch bereikbaar op 013-7502220 (gebruikelijke belkosten).
  • Merk je dit kort na vertrek van de medewerker op, en heb je inmiddels voor akkoord getekend? Dan verzoeken we je om de klachtenprocedure op te starten. Dit doe je door een mail te sturen aan serviceteam@kwantum.nl, met als onderwerp: Klacht uitvoering dienst 
Vermeld in je e-mail de volgende gegevens:
  • Je naam, adres en woonplaats 
  • Het stoffeeropdrachtnummer 
  • Uitleg van de klacht 
  • De verwachte oplossing 
  • Voeg foto’s toe (indien mogelijk en niet groter dan 10MB) van de situatie waar je een klacht over hebt

Vragen over producten

Ik zoek een product, maar kan het niet vinden?

Bij Kwantum vind je altijd een ruim assortiment voor de laagste prijs. Of het nu gaat om raambekleding, vloeren of juist dat likje verf of nieuw behang. Volop keus! Op de website tonen we alleen producten die op voorraad zijn in onze webshop en in onze winkels (m.u.v. artikelen met een alleen online of alleen winkel-label). Kan je het product niet vinden, gebruik dan de zoekfunctie rechtsboven. Mocht je er alsnog niet uitkomen, kom dan naar de winkel, daar helpen we je graag. 

Let op: per winkel kan het assortiment enigszins verschillen, bijvoorbeeld vanwege artikelen die bijna uitverkocht zijn of de grootte van een winkel.

Ik heb een vraag over een specifiek product.
We proberen van elk product zoveel mogelijk informatie te geven op de website. Het kan altijd voorkomen dat je net andere informatie zoekt. Voor meer informatie verwelkomen we je graag in één van onze winkels. Onze medewerkers helpen je graag.  Wij zijn telefonisch niet bereikbaar voor vragen over winkelvoorraden. Door snel wisselende voorraden, hebben we geen zicht op de actuele situatie. 


Vragen over bestelling op maat

Waarom betaal ik orderkosten? 
Orderkosten worden per bestelling van Raam (dus per klant) 1x berekend voor de administratieve handelingen die Kwantum doet voor deze klantbestelling. De order wordt geplaatst en door ons gevolgd; we informeren je over de status van de order, wanneer de order opgehaald kan worden in de winkel of wanneer deze vertraagd is. Kwantum wil graag transparant zijn in de manier waarop de kosten van een bestelling zijn opgebouwd, vandaar dat deze kosten apart worden toegevoegd aan een bestelling. 

De prijs is per meter, waarom is het bedrag in de prijsopbouw niet het aantal benodigde meters x meterprijs? 

De hoeveelheid stof die nodig is voor een gordijn wordt bepaald door de gewenste afmeting van het gordijn, de gekozen maakwijze en de gekozen stof (kamerhoog of banenstof). 

De hoogte van de benodigde stof wordt bepaald door de hoogte van het raam, plus extra stof voor de zoom en afwerking van de bovenkant. 
De breedte van de benodigde stof wordt bepaald door de breedte van het raam en de gekozen maakwijze. Bij plooigordijnen is de benodigde breedte meestal 2 tot 3 keer de breedte van het raam, afhankelijk van het type plooi (bijvoorbeeld: het raam is 1.5 meter, de benodigde stof is dan 3 meter) .

Daarnaast is bepalend of de stof kamerhoog is, of dat er sprake is van een ‘banenstof’. Stoffen die kamerhoog zijn hebben meestal een hoogte van 3 meter; de benodigde hoeveelheid stof wordt bepaald door de breedte van de stof die nodig is voor het gordijn. (bijv. 3 meter) Banenstof is meestal 1.40 m. breed. Als er 3 meter breedte nodig is, betekent dit dat er 3/1.40 = 2.14 banen nodig zijn (wordt afgerond naar 2). Als de benodigde hoogte bijvoorbeeld 2 meter is, dan zijn er 2 banen van 2 meter = 4 meter nodig. 

Waarom verandert de prijs van mijn gordijn?
Tijdens het samenstellen wordt aan de hand van de gekozen opties de prijs opnieuw berekend. Hiernaast kunnen prijzen van losse gordijnen variëren als er wel of niet meerdere gordijnen worden besteld. Wanneer meerdere gordijnen van dezelfde stof worden samengesteld, wordt de prijs per gordijn lager. Zodra gordijnen in een set zitten verandert de prijs omdat er efficiënter met de stof omgegaan kan worden.

Ik wil graag een bestelling plaatsen, kan ik mijn voucher inwisselen? 
Vouchers die zijn verkregen bij het bestellen van een staal of bij het inmeten, kunnen alleen in de winkel worden ingewisseld en niet in de webshop. Dit kan alleen bij het plaatsen van een bestelling, dus niet achteraf bij het ophalen van een order in de winkel. 

Op welk moment in het bestelproces kan ik kiezen voor gordijn accessoires? 
In het winkelmandje kunnen gordijnaccessoires worden toegevoegd. Op dit moment zijn alleen gordijnrails online beschikbaar. Heb je specifieke wensen, kom dan  naar een van onze winkels, of kies de accessoires bij het ophalen van het gordijn in de winkel. 

Waarom moet ik naar de winkel als er iets mis is met de bestelling, het betreft een online bestelling? 
Als er iets mis is met de bestelling, kun je hiervoor contact opnemen met de klantenservice (als er iets ontbreekt bijvoorbeeld). Als je ontevreden bent over het gordijn zelf, dan vragen wij je om naar een winkel te gaan. In de winkel kan één van onze gordijnspecialisten samen met jou de klacht beoordelen en bepalen wat de beste oplossing is. Soms kan een gordijn worden aangepast, soms moet er een nieuw gordijn gemaakt worden.