Niet tevreden? Retourneren of ruilen is eenvoudig
Bij Kwantum heb je altijd 14 dagen bedenktijd na aankoop.
Winkelaankoop: de 14 dagen gaan in vanaf de aankoopdatum.
Online bestelling: de 14 dagen gaan in op de dag van ontvangst.
Maatwerkartikelen zijn speciaal voor jou gemaakt en kunnen niet geretourneerd worden.
Retourmogelijkheden:
1. Retourneren in de winkel
Mogelijk voor zowel winkel- als online aankopen.
Gratis.
2. Online bestelling retourneren via pakketpost
Geschikt voor kleine en middelgrote pakketten.
Verzendkosten voor eigen rekening.
Retourneer je de hele bestelling? Dan krijg je de originele verzendkosten terug.
3. Grote artikelen retourneren (ophaaldienst via TSN groen)
Kan via een ophaalafspraak (wij halen het bij je op).
Retourkosten voor eigen rekening, deze zijn afhankelijk van de grootte van de retour en worden ingehouden op het retourbedrag.
Direct naar:
Retourneren in de winkel
Je kunt je aankoop – zowel aangekocht in de winkel als online – binnen 14 dagen gratis retourneren in alle winkels, ongeacht waar het artikel is gekocht.
Neem je kassabon of online orderbevestiging mee. Een printer is niet nodig.
Je hoeft je retour niet vooraf aan te melden.
Je ontvangt in de winkel direct het aankoopbedrag terug, dat we via pin terugstorten.
Retourneren van een online bestelling welke afgehaald is in de winkel:
Heb je je online bestelling zelf in de winkel opgehaald? Dan kun je deze eenvoudig daar terugbrengen.
Wil je toch per pakketpost retourneren? Dit kan altijd, de verzendkosten zijn voor eigen rekening. De kosten hangen af van het formaat van het pakket en de vervoerder die je kiest.

Online bestelling retourneren via pakketpost
Wil je een artikel uit je online bestelling terugsturen? Dit kan binnen 14 dagen via pakketpost, ook als je je bestelling in de winkel hebt opgehaald.
Retourkosten: Voor eigen rekening, afhankelijk van pakketdienst en formaat.
Verzendbewijs: Bewaar het bewijs van afgifte goed. Wij kunnen hiernaar vragen bij vragen over je retour.
Terugbetaling: Je ontvangt je geld binnen 14 dagen na melding van je retour (via retourformulier, e-mail of brief).
Volledige retour: Stuur je de hele online bestelling terug? Dan krijg je de originele verzendkosten terug.
Na terugbetaling ontvang je een bevestigingsmail.
Zo werkt het:
1: Download en print het retourformulier.
2: Vul het formulier volledig in.
3: Verpak het product - liefst in de originele, onbeschadigde verpakking.
4: Knip het retouradres uit het formulier en plak dit duidelijk op het pakket.
5: Stop het ingevulde retourformulier en je aankoopbewijs in het pakket.
(Zonder deze gegevens kunnen we je retour niet verwerken.)
6: Breng het pakket naar de pakketdienst van jouw keuze.
Retouradres:
Kwantum Afdeling Retouren
Postbus 3
5087 ZG Diessen

Grote artikelen retourneren (via ophaaldienst)
Wil je een groot artikel (zoals een bank) dat bij je thuis is bezorgd retourneren? Wij komen het bij je thuis ophalen via onze vervoerder TSN Groen.
Terugbetaling & kosten:
Je ontvangt je aankoopbedrag binnen 14 dagen nadat de retour bij je is opgehaald.
We rekenen hiervoor retourkosten. De retourkosten zijn afhankelijk van de grootte van het pakket.
Na verwerking van je retour ontvang je een bevestigingsmail
Zo werkt het:
1. Meld je retour aan
Vul het contactformulier op onze website in.
Wij bellen je binnen 5 werkdagen om een ophaalafspraak te maken.
2. Ontvang je verzendlabel en retourformulier
Je ontvangt per e-mail een retourformulier met adreslabel
Vul het retourformulier in, voeg het bij je pakket en plak het adreslabel op het pakket.
3. Maak het artikel klaar voor transport
Haal het artikel uit elkaar en verpak het netjes.
Zorg dat het één geheel vormt. Bevestig losse onderdelen met tape of touw.
4. Ophaalafspraak
Onze vervoerder haalt het pakket bij je op.
Veelgestelde vragen over retourneren:

Retourvoorwaarden webshop
Voor online aankopen gelden andere regels dan voor producten die je in de winkel koopt. Hieronder vind je de voorwaarden voor het retourneren van artikelen die je via onze webshop hebt besteld.
Voorwaarden voor retour
Je kunt een artikel binnen 14 dagen retourneren.
Het product moet ongebruikt, onbeschadigd en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele (onbeschadigde) verpakking zitten.
Je bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering als het product is gebruikt op een manier die verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Maatwerkproducten (artikelen die speciaal voor jou zijn gemaakt, geknipt of gesneden) kunnen niet geretourneerd of geruild worden.
Gebruik voor het retourneren ons retourformulier.
Terugbetaling
Bij herroeping ontvang je het aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij jouw retourmelding hebben ontvangen.
Verzendkosten bij retourneren pakketpost:
Deze verzendkosten zijn voor eigen rekening, afhankelijk van pakketdienst en formaat. .
Stuur je de hele online bestelling terug? Dan krijg je ook de originele verzendkosten terug.
Na terugbetaling ontvang je een bevestigingsmail.
Leveringskosten bij retourneren via ophaaldienst (TSN Groen): de gerekende retourkosten zijn voor eigen rekening. Deze zijn afhankelijk van de grootte van het pakket.
Wij mogen wachten met terugbetalen totdat wij de retourzending hebben ontvangen of jij hebt aangetoond dat je deze hebt verstuurd (afhankelijk van wat het eerst plaatsvindt).
Herroepingsformulier
Je kunt ook het Europees modelformulier voor herroeping gebruiken, maar dit is niet verplicht.

Is je product kapot geleverd?
We doen er alles aan om je bestelling snel en onbeschadigd bij je thuis te bezorgen. Mocht er desondanks toch een artikel beschadigd zijn of ontbreken, dan lossen we dat natuurlijk zo snel mogelijk voor je op. Neem hiervoor contact met ons op.

Ruilen
Ruilen kan uiteraard zelfstandig in de winkel. Eventuele prijsverschillen tussen artikelen worden aan de kassa verrekend.
Een artikel dat is thuisbezorgd kunnen we helaas niet voor je ruilen. Retourneer het artikel volgens een van bovenstaande retourmogelijkheden en bestel zelf het juiste nieuwe artikel.
Wil je het artikel ruilen omdat we een verkeerd artikel hebben geleverd? Neem dan contact met ons op.