Veelgestelde vragen over winkelen bij Kwantum

Onze winkels zijn weer open. We zien je graag voor een coronaproof bezoek in onze winkels. Je kunt zonder afspraak terecht. We vragen je om je te houden aan de conoraregels en de instructies van ons personeel op te volgen.

Wordt mijn online bestelling nog gewoon geleverd en hoe lang duurt dat?
Ja, we pakken je online bestelling dezelfde dag nog voor je in, maar door de grote drukte bij onze vervoerder kunnen we je geen exacte levertijd geven. We vragen hiervoor je begrip. Je ontvangt vanuit PostNL een Track&Trace melding over de status van de levering van je pakket. Hiermee kun je jouw bestelling volgen. Voor een groot pakket kies je zelf de bezorgdatum. Maar ook bij deze vervoerder bestaat er een kans dat je pakket vertraging oploopt wegens drukte. In dat geval informeert de vervoerder je hierover.

Ik heb geen Track&Trace ontvangen. Wat nu?
Door grote drukte bij onze vervoerder kan dit langer duren dan dat je gewend bent. Maak je geen zorgen, je pakket komt eraan.

Ik wil mijn bestelling annuleren, wat nu?
Het is niet mogelijk om je bestelling te annuleren. Retourneren is natuurlijk wel altijd mogelijk.

Ik heb een klacht over mijn product op maat. Waar kan ik nu terecht?
Op dit moment kun je niet met je product op maat in de winkel terecht om deze te laten beoordelen. Wanneer de winkels weer open gaan kun tot 14 dagen na opening van de winkel hier terecht om je klacht te laten behandelen.

Hoe krijg ik mijn geld terug wanneer ik mijn bestelling geretourneerd heb?
Voor online bestellingen die je thuis hebt laten bezorgen geldt: Na ontvangst van de retour maken wij binnen 10 werkdagen het bedrag over op je rekening.

Voor alle overige bestellingen geldt: Je kunt je bestelling retourneren in de winkel.

Welke maatregelen neemt Kwantum met betrekking tot bezorgdiensten?
Wanneer je bestelling via PostNL geleverd wordt (klein pakket) houdt de bezorger 1,5 meter afstand en je hoeft niet te tekenen voor ontvangst.

Een XL-bestelling (groot pakket) wordt door onze partner, Extra @ Home geleverd. De chauffeur levert alle bestelling voor de deur om persoonlijk contact te beperken. Je hoeft niet te tekenen voor ontvangst.

Hoe kan ik mijn pakket/bestelling afhalen?
Onze winkels zijn gesloten. Vooraf bestelde artikelen kunnen na ontvangst van het afhaalbericht afgehaald worden gedurende de openingstijden van de winkel. Het is niet nodig om hiervoor een afspraak te maken. Een overzicht van de openingstijden vind je hier.

Ik wil mijn product retourneren in de winkel, maar deze is momenteel gesloten. Wat kan ik doen?
Kwantum hanteert een bedenktijd van 14 dagen op aangekochte producten (met uitzondering van maatwerk). Onder de huidige omstandigheden gaan we hier uiteraard coulant mee om. Het is mogelijk om je bestelling te retourneren of ruilen in de winkel. Let op: het is niet mogelijk om in de winkel een ander artikel uit te zoeken. We willen je daarom vragen om vooraf op de website te kijken wat je graag zou willen hebben.
Je hoeft voor het retourneren geen afspraak te maken. Je kunt tijdens openingstijden van de winkel hiervoor bij de winkel langs gaan. Vind je het niet fijn om nu langs te komen dan kun je tot 14 dagen na opheffing van de lockdown je producten retourneren.

Kan ik online een ophangdienst of een legdienst bestellen?
Momenteel is het niet mogelijk om een ophangdienst of legdienst te bestellen bij ons.

Kan ik online een Inmeetdienst bestellen
Ja, dat is mogelijk. Je kunt hier je inmeetdienst te bestellen. 

Welke maatregelen neemt Kwantum met betrekking tot raam- en vloerdiensten?
Zolang het verantwoord is, blijft Kwantum vloeren leggen en raambekleding ophangen of monteren. Ziekte/ verkoudheid bij onze monteurscrew hebben echter invloed op een reeds geplande plaatsing. De monteurs en stoffeerders van Kwantum hebben duidelijke instructie meegekregen dat zij bij griepverschijnselen niet mogen werken. Dit kan uiteraard gevolgen hebben voor de afspraak die voor jou gepland staat. We nemen in dat geval contact met je op om de afspraak te verzetten. De monteurs schudden geen hand bij binnenkomst. Daarnaast vragen we je om 1,5 meter afstand te houden.

Ik ben zelf ziek of mijn gezinslid is ziek, kan de monteur gewoon komen?
Ben jijzelf of is één van je gezinsleden ziek/verkouden of in thuisquarantaine, neem dan contact met onze klantenservice om je afspraak te verzetten via 0900-2355926 of klantenservice@kwantum.nl.