Veelgestelde vragen over winkelen bij Kwantum

Vind hieronder het antwoord op de meestgestelde vragen over winkelen bij Kwantum.
 

Personal shoppen in jouw Kwantum winkel

Twijfel je nog of wil je graag hulp bij het maken van je keuze voor je vloer of raambekleding? Loop je liever samen met een specialist door de winkel, zodat je onze vloeren van dichtbij kunt bekijken en kunt voelen aan de gordijnstoffen? Of misschien wil je gewoon even woonaccessoires shoppen? We helpen je graag (coronaproof) tijdens een persoonlijke afspraak in de winkel.

Vragen met betrekking tot online bestellen

Wordt mijn online bestelling nog gewoon geleverd en hoe lang duurt dat?

Je online bestelling wordt geleverd, het kan door de grote drukte wel langer duren dan je van ons gewend bent. We kunnen je ook geen exacte levertijd geven. Zodra je bestelling om te bezorgen overgedragen is aan onze vervoerder ontvang je een bevestiging.

Ik heb geen Track&Trace ontvangen. Wat nu?

Het leveren van je bestelling kan langer duren dan dat je van ons gewend bent. 

Als je bestelling door PostNL geleverd wordt ontvang je een bevestigingsmail zodra je bestelling klaar staat voor PostNL. De Track&Trace ontvang je daarna van PostNL. Als je 5 dagen na de verzendbevestiging nog geen Track&Trace ontvangen hebt vragen we je contact op te nemen met onze klantenservice.

Wanneer je een XL pakket geleverd krijgt ontvang je van onze vervoerder een e-mail met de informatie om je pakket te volgen. Op de avond voorafgaand aan de door jouw gekozen bezorgdatum kun je vanaf 21:30 uur de aflevertijd inzien op www.aflevertijdstip.nl.

Kan ik de status van mijn bestelling inzien?

Het is helaas niet mogelijk om de status van je bestelling in te zien. Zodra je bestelling klaar ligt om af te halen in de winkel of wanneer we de bestelling aan onze vervoerder hebben meegegeven, ontvang je bericht.

Ik wil mijn bestelling annuleren, wat nu?

Het is niet mogelijk om je bestelling te annuleren. Retourneren is natuurlijk wel altijd mogelijk, hiervoor kun je hier aan afspraak maken in een van onze winkels of via PostNL je pakket retourneren wanneer je dit thuisbezorgd hebt gekregen.

Hoe krijg ik mijn geld terug wanneer ik mijn bestelling geretourneerd heb?

Na ontvangst van de retour maken wij binnen 10 werkdagen het bedrag over op je rekening.

Ik kan het product dat ik wil bestellen online niet vinden. Wat nu?

Producten die niet online vindbaar zijn, zijn niet in ons online assortiment beschikbaar of niet meer op voorraad.

Ik wil online gordijnen bestellen, maar zou graag eerst de stof bekijken?

We helpen je graag gratis (en coronaproof) tijdens een persoonlijke afspraak in de winkel. Hier kun je een afspraak plannen. Toch liever advies vanuit huis? We helpen je dan graag met gratis persoonlijk advies op afstand. Bel 0900-2355926 (optie 1, maandag t/m vrijdag tussen 10:00 en 17:00) en bel met een van onze specialisten live vanuit de winkel.

Je kunt ook een terugbelverzoek plannen.

Kan ik online mengverf kopen?

Het is helaas niet mogelijk om online mengverf te kopen. Zodra onze winkels weer open mogen helpen we je graag. Je kunt ook een afspraak maken voor Personal Shopping. Maak hier je afspraak.

Kan ik behangstalen krijgen?

Het is helaas niet mogelijk om behangstalen te kopen. Uiteraard kan je je aankoop, mits ongeopend, retourneren zodra onze winkels open gaan. Je kunt ook een afspraak maken voor Personal Shopping. Maak hier je afspraak.

Welke maatregelen neemt Kwantum met betrekking tot bezorgdiensten?

Wanneer je bestelling via PostNL geleverd wordt (klein pakket) houdt de bezorger 1,5 meter afstand en je hoeft niet te tekenen voor ontvangst.

Een XL-bestelling (groot pakket) wordt door onze partner, Van Spreuwel, geleverd. De chauffeur levert alle bestelling voor de deur om persoonlijk contact te beperken. Je hoeft niet te tekenen voor ontvangst. 

Vragen met betrekking tot click & collect

Hoe kan ik mijn pakket/bestelling afhalen?

Omdat we de drukte in de winkel zoveel mogelijk moeten spreiden, is het afhalen van je pakket alleen mogelijk op een door jou te selecteren datum en tijd. Je krijgt 3 tot 10 werkdagen na het plaatsen van je bestelling een e-mail dat je pakket klaar ligt in de door jou geselecteerde winkel. Je kunt dan een afhaalmoment plannen voor het afhalen van je bestelling. Je ontvangt hiervan een bevestigingsmail.

Wanneer je jouw bestelling op afspraak komt ophalen, verzoeken we je om rekening te houden met de door ons opgestelde Corona-maatregelen:

Wat zijn de openingstijden van de winkel voor het afhalen van mijn bestelling?

Onze winkels zijn van maandag t/m zaterdag van 10u tot 17u geopend voor het afhalen van pakketten. Afhalen in de winkel is alleen mogelijk op afspraak. De winkel waar je je producten wilt afhalen neemt contact met je op voor het maken van een ophaalafspraak. Zo voorkomen we dat er lange rijen bij onze winkels ontstaan.

Ik wil mijn ophaalafspraak wijzigen, kan dat?

Je hebt een e-mail van ons gekregen met het bericht dat je bestelling klaar ligt om afgehaald te worden. In deze mail kon je een link kiezen waar je de datum en tijd kon kiezen voor het afhalen. Als je deze e-mail nog hebt, kun je nogmaals op die link klikken en een nieuwe dag en tijd kiezen.

Ik wil mijn bestelling in een andere winkel ophalen, kan dat?

Dat is helaas niet mogelijk. De winkel die je hebt gekozen, heeft je producten al voor je gereserveerd.

Ik wil mijn bestelling in een andere winkel ophalen, kan dat?

De winkel kan je helaas niet helpen buiten de geplande afspraak. Je kan in het bericht dat je bestelling klaar ligt om afgehaald te worden opnieuw op de link klikken en een nieuwe afspraak maken. We vragen je wel met klem om op het afgesproken tijdstip je bestelling op te halen, zo help je de wachttijden kort te houden voor andere klanten.

Ik heb meerdere bestellingen gedaan, kan ik deze tegelijkertijd ophalen?

Voor iedere bestelling ontvang je een aparte bevestigingsmail en maak je een aparte afspraak om de bestelling op te halen. Als je nog geen bericht hebt ontvangen ligt je bestelling nog niet klaar om op te halen.

Ik heb een afspraak voor click & collect, kan ik naar binnen om extra producten te kopen?

Het is helaas niet mogelijk om click & collect te combineren met een bezoek aan de winkel. Je kunt ook een afspraak maken voor Personal Shopping. Maak hier je afspraak.

Kan ik tijdens mijn click & collect afspraak ook producten retourneren in de winkel?

Het is helaas niet mogelijk om tijdens je afspraak voor click & collect een eerdere bestelling retour te brengen, omdat we deze niet aan de kassa kunnen verwerken. Je kunt wel hier een afspraak maken voor Personal Shoppen, waarbij je je product retour brengt.

Ik kan de bestelling niet zelf ophalen, mag iemand anders dat voor mij doen?

Jazeker! Als je die persoon de bevestigings e-mail van de ophaalafspraak meegeeft (met daarin het winkeladres, dag en tijdstip) en je diegene ook de digitale orderbevestiging meegeeft. Dat mag een geprinte versie zijn maar ook een digitale.

Vragen met betrekking tot winkelaankopen 

Ik wil mijn product retourneren in de winkel, maar deze is momenteel gesloten. Wat kan ik doen?

Kwantum hanteert een bedenktijd van 14 dagen op aangekochte producten (met uitzondering van maatwerk). Onder de huidige omstandigheden gaan we hier uiteraard coulant mee om. Je kunt je bestelling in de winkel retourneren of ruilen als je een afspraak maakt voor Personal Shopping. Wanneer onze winkels weer regulier geopend zijn kun je met bon nog 14 dagen lang retourneren. Hier maak je een afspraak voor Personal Shopping.

Ik heb een klacht over mijn product, waar kan ik terecht?

Zodra de winkels geopend zijn voor verkoop helpen we je graag om je productklacht op locatie op te lossen. Neem hiervoor je aankoop en aankoopbewijs mee.

Ik wil meer informatie over een bepaald product, kan ik hiervoor in de winkel terecht?

We helpen je graag gratis (en coronaproof) tijdens een persoonlijke afspraak in de winkel. Hier kun je een afspraak plannen. Toch liever advies vanuit huis? We helpen je dan graag met gratis persoonlijk advies op afstand. Bel 0900-2355926 (optie 1, maandag t/m vrijdag tussen 10:00 en 17:00) en bel met een van onze specialisten live vanuit de winkel. Voor andere product vragen kun je het contactformulier gebruiken. Onze klantenservice helpt je dan graag verder.
 

Vragen over onze inmeetdienst, ophangdienst, montagedienst en legdienst

Kunnen jullie mij helpen bij mijn keuze voor mijn vloer of raambekleding?

Twijfel je nog of wil je graag hulp bij het maken van je keuze voor je vloer of raambekleding? Wij verwelkomen en helpen je graag (coronaproof) tijdens een persoonlijke afspraak in de winkel. Hier maak je een afspraak voor Personal Shopping. 

Toch liever advies vanuit huis? We helpen je dan graag met gratis persoonlijk advies op afstand. Bel 0900-2355926 (optie 1, maandag t/m vrijdag tussen 10:00 en 17:00) en bel met een van onze specialisten live vanuit de winkel. Je kunt ook een terugbelverzoek plannen.

Welke maatregelen neemt Kwantum met betrekking tot raam- en vloerdiensten?

Zolang het verantwoord is, blijft Kwantum vloeren leggen en raambekleding ophangen of monteren. Ziekte/ verkoudheid bij onze monteurscrew hebben echter invloed op een reeds geplande plaatsing. De monteurs en stoffeerders van Kwantum hebben duidelijke instructie meegekregen dat zij bij griepverschijnselen niet mogen werken. Dit kan uiteraard gevolgen hebben voor de afspraak die voor jou gepland staat. We nemen in dat geval contact met je op om de afspraak te verzetten. 

De monteurs schudden geen hand bij binnenkomst. Daarnaast vragen we je om 1,5 meter afstand te houden.

Ik ben zelf ziek of mijn gezinslid is ziek, kan de monteur gewoon komen?

Ben jijzelf of is één van je gezinsleden ziek/verkouden of in thuisquarantaine, neem dan contact met onze klantenservice om je afspraak te verzetten via 0900-2355926 of klantenservice@kwantum.nl.