Toestemming voor cookies

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site en passen we advertenties aan op basis van jouw interesse. Als je doorklikt op onze website of wanneer je deze melding sluit gaan we ervan uit dat je dat goed vindt.Meer weten? Bekijk onze cookiepagina

x

Update Corona-maatregelen en veelgestelde vragen

Ook wij houden uiteraard de ontwikkelingen rondom het Coronavirus in de gaten en volgen de richtlijnen en het advies van het RIVM en de overheid. De gezondheid en veiligheid van onze bezoekers en medewerkers staan daarbij voorop. Hieronder vind je de meest gestelde vragen over onze winkels, producten en diensten. Staat je vraag er onverhoopt niet tussen, neem dan contact op met onze Klantenservice. Ze helpen je graag verder!

Blijven de Kwantum winkels open?

Onze winkels hebben momenteel aangepaste openingstijden en koopavonden komen te vervallen. Zolang het verantwoord is, houden we onze winkels geopend. Om de gezondheid en veiligheid van onze bezoekers en medewerkers te waarborgen en om de verspreiding van het Coronavirus te beperken, gelden in onze winkels nu de volgende regels:  

  • In onze winkels mag er een maximaal aantal personen tegelijkertijd binnen zijn. Hier controleren wij op en we zullen je vragen buiten, op 1.5 m afstand van elkaar, te wachten als dit aantal is bereikt.
  • Kom niet naar de winkel als je verkouden bent en/of griepklachten hebt. 
  • Houd altijd 1,5 meter afstand van elkaar. We geven elkaar ook geen hand.
  • Kom zoveel mogelijk alleen naar de winkel.
  • Winkel doelgericht en zo kort mogelijk.
  • Volg aanwijzingen van medewerkers altijd op.
  • Maak gebruik van een winkelwagen of -mandje.
  • Onze winkels nemen geen contant geld aan. Betaal contactloos, met pinpas of mobiele telefoon. Cadeaubonnen worden nog gewoon geaccepteerd. Heb je waardebonnen van Kwantum die binnenkort verlopen? Daar gaan we coulant mee om.
  • Kom je een online bestelling afhalen, meld je dan bij de kassa.

Het kan voorkomen dat de Kwantum winkel bij jou in de buurt toch moet sluiten voor een of meerdere dagen. Uiteraard kan je dan in een van onze andere winkels, of in onze webshop terecht. Kijk op de pagina van jouw winkel voor de actuele openingstijden. 

Waar kan ik zien of het product dat ik wil op voorraad is, zodat ik niet voor niks naar de winkel ga?

De voorraden van onze winkels veranderen dermate snel, dat we geen actuele voorraad kunnen vermelden. Over het algemeen zijn de producten die op onze website staan ook in de winkels verkrijgbaar. Wil je zeker weten dat je niet misgrijpt? Dan raden we je aan om online je bestelling te plaatsen.

Ik wil mijn product retourneren in de winkel, maar ik kan of wil daar nu niet heen. Wat kan ik doen?

Kwantum hanteert een bedenktijd van 14 dagen op aangekochte producten, met uitzondering van maatwerk. Onder de huidige omstandigheden gaan we hier uiteraard coulant mee om.

Welke maatregelen neemt Kwantum met betrekking tot bestellingen om af te halen in de winkel?

Wanneer je een bestelling af komt halen in de winkel vragen we je dit bij de kassa aan te geven. De bestelling staat voor je klaar. We proberen de tijd die je in de winkel doorbrengt, zoveel mogelijk te beperken. Wel vragen we je om altijd 1,5 meter afstand te houden van andere klanten en van onze collega’s in de winkel. Dit kan betekenen dat je gevraagd wordt om even buiten te wachten.

Mijn bestelling ligt klaar om af te halen aan de winkel, maar ik kan of wil nu niet naar de winkel. Wat kan ik doen?

Het is voor ons helaas niet mogelijk om de bestelling alsnog bij je te laten bezorgen. Kwantum bewaart jouw bestelling. Je kunt een familielid of kennis vragen het product namens jou af te halen. Dit kan in overleg met onze klantenservice. Reageer op de orderbevestiging en geef hierin aan wie namens jou de bestelling op komt halen.

Kan ik mijn bestelling op een andere manier laten leveren?

Kwantum kan helaas niet de leverweg van je bestelling aanpassen. Als je ervoor hebt gekozen om je bestelling op te halen in de winkel, dan kun je je bestelling eventueel nog annuleren en zelf een nieuwe bestelling plaatsen.

Wat doet Kwantum met mijn bestelling als de winkels alsnog dichtgaan?

We bewaren alle bestellingen voor je, ook als de winkels alsnog dichtgaan. Ook in dit geval is het niet mogelijk om de bestelling alsnog bij je thuis te laten bezorgen.

Wordt mijn online bestelling nog gewoon geleverd?

We doen ons uiterste best om een online bestelling die je afhaalt in de winkel, laat thuisbezorgen of door ons laat plaatsen, zo snel mogelijk en volgens afspraak te leveren. Door extra drukte in de webshop kan je bestelling wat vertraging opleveren, en bezorgers en monteurs kunnen ziek uitvallen. We vragen hiervoor je begrip. 

Hoelang kan het duren voordat ik mijn online bestelling ontvang, wanneer ik kies voor thuisbezorgen?

We doen ons uiterste best om jouw online bestelling zo snel mogelijk thuis te bezorgen. Door extra drukte in de webshop en door het eventueel uitvallen van bezorgers, kan thuisbezorging tot enkele weken duren. Je online bestelling zo snel en voordelig mogelijk in huis? Kies er dan voor om je bestelling af te halen in de winkel.

Mijn online bestelling had al bezorgd moeten zijn, maar is er nog niet. Hoe kan dat?

We doen ons uiterste best om een online bestelling die je laat thuisbezorgen of door ons laat plaatsen, zo snel mogelijk en volgens afspraak te leveren. Door extra drukte in de webshop is het mogelijk dat je bezorging wat vertraging oploopt, en bezorgers en monteurs kunnen ziek uitvallen. We vragen hiervoor je begrip.

Je krijg vanuit PostNL een track & trace melding over de status van de levering van je pakket. Hiermee kun je jouw bestelling volgen.

Welke maatregelen neemt Kwantum met betrekking tot bezorgdiensten?

Wanneer je bestelling via PostNL geleverd gaat worden (kleine pakketten) volgt Kwantum de maatregelen die PostNL genomen heeft. De bezorger houdt 1,5 afstand en je hoeft niet te tekenen voor ontvangst.

Een XL-bestelling wordt door onze partner, Van Spreuwel, geleverd. Ook hier volgt Kwantum de maatregelen die de vervoerder genomen heeft. De chauffeur levert alle bestelling voor de deur om persoonlijk contact te beperken. Daarnaast hoef je niet te tekenen voor ontvangst.

Kan ik mijn bestelling op een andere manier laten leveren? 

Kwantum kan helaas niet de leverweg van je bestelling aanpassen. De bezorging zal dus plaatsvinden, tenzij je deze annuleert en eventueel een nieuwe bestelling plaatst. Voor kleine pakketten kan dit alleen op de dag van betaling; voor XL pakketten kan dit tot 3 werkdagen voor levering.

Wij doen onze uiterste best om alle klantbestellingen zoals je van ons gewend bent bij je te leveren. Verdere vragen en antwoorden omtrent bezorgingen vind je hier.

Welke maatregelen neemt Kwantum met betrekking tot raam- en vloerdiensten?

Zolang het verantwoord is, blijft Kwantum raam- en vloerdiensten uitvoeren. Ziekte/ verkoudheid bij onze monteurscrew hebben echter invloed op een reeds geplande montagedienst. De monteurs en stoffeerders van Kwantum hebben duidelijke instructie meegekregen dat zij bij griepverschijnselen niet mogen werken. Dit kan uiteraard gevolgen hebben voor de afspraak die voor jou gepland staat. We nemen in dat geval contact met je op om de afspraak te verzetten.  

De monteurs schudden geen hand bij binnenkomst. Daarnaast vragen wij je vriendelijk om tijdens het plaatsen van je producten 1,5 meter afstand te houden.

Ik ben zelf ziek of mijn gezinslid is ziek, kan de monteur gewoon komen?

Ben jijzelf of is één van je gezinsleden ziek/verkouden of in thuisquarantaine, neem dan contact met onze klantenservice om je afspraak te verzetten via 0900-2355926 of klantenservice@kwantum.nl.

Kan ik een bestelling voor een raam- of vloerdienst op een andere manier laten leveren? 

We kunnen helaas niet de leverweg van je bestelling aanpassen. Je kunt de dienstdatum wel verzetten naar een later moment. Wij doen onze uiterste best om alle klantbestellingen zoals je van ons gewend bent bij je te leveren. Verdere vragen en antwoorden omtrent stoffeerdiensten vind je hier.

Bereikbaarheid van de klantenservice

Onze klantenservice krijgt nu meer vragen dan gebruikelijk, maar heeft momenteel ook minder capaciteit door de noodzakelijke maatregelen. We proberen iedereen zo goed mogelijk te helpen, en vragen om begrip voor de situatie.